wakawaka

Sitter o taggar galet till bakschmälla o dricker smottie. Sweet baby jesus jag är typ lugn som en filbunke.. antar att jag inte riktigt insett att jag åker. Vi firar min bortgång(haha) med ett par tjuvlyssnatgrejer!
En liten flicka ∼3 pratar med en kvinna ∼25 som hon inte verkar känna.
Flickan: Vad heter din pappa?
Kvinnan: Magnus.
Flickan: Vad heter din häst?
Kvinnan: Jag har ingen häst, men jag har en katt som heter Nelson.
Flickan: Du är inte rolig.
Flickan vänder sig om och går.

Det är december och Stilla Natt spelas i högtalarna på varuhuset. Två kvinnor står i kassakön och diskuterar musiken.
Kvinna 1: Psalmer… nu försöker de kristna ta över julen också!

Tjej 1 ~13: Alltså jag fattar inte hur de får till de här kladdkakorna såhär liksom kladdiga fast ändå inte för kladdiga.
Tjej 2 ~13: Ja, det är så svårt att lyckas med ett kladdkakor.
Tjej 3 ~13: Ett kladdkakor?! Alltså Maja, svenska lektioner! Varför gedde inte jag extra svenska lektioner till dig i födelsedagspresent?

En flicka ~4 och hennes mamma ~30 handlar.
Flickan: Mamma, älskar du mig?
Mamman: Såklart jag gör älskling!
Flickan: Bra, för jag undrar om du och pappar älskar?
Mamman (osäkert): Ja… jag älskar din pappa.
Flickan: Nej, men älskar du med pappa?
Mamman: Älskling, hur menar du?
Flickan: Men älskar du mig med pappa?! Är det svårt att fatta eller?
Mamman (lättat): Jaha, såklart vi älskar dig båda två… Vill du ha en glass kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0