with license to kill

Såg Insideous igår med ebba. Den var sådär. Fan, varför är det så underbart svårt att göra skräckfilm. Jag har någon slags teori om detta(ja bettan, jag vet att jag har teorier om allt) Egentligen vet jag inte varför det ska vara så svårt, men jag önskar att man inte fokuserade på att göra en läskig film med alla sorters läskigheter, hoppa till läskigt, äckelläskigt, demonläskigt, psykologiläskigt. Det funkar liksom inte, det blir för mycket av det goda. Jag tror dessutom att man ska göra en film om något annat. En film som handlar om något annat o sen händer det jävligt mycket läskiga grejer på vägen. Typ som när jag råkade slå på tv1000 någon eftermiddag i somras då det gick en film som handlade om att en kille skulle lösa ett mordfall och sen visade det sig att det var demoner inblandat, jag höll ju på att dö av läskighet! Jag tror inte att man ska frukta det enkla sättet att ta med high school elevskaraktärer då det kan ge en härlig kompott av smaskigheter. Satsa på mycket skuggor o läskiga okända saker än fula, dåliga, äckliga masker.. The others såg jag när jag var typ fem, o tycker att den är den läskigaste film jag någonsin sett, kan vara att den är läbbig som fan och kan vara att jag var liiite för liten för att se den. Skitsamma. Bra är den, nicole kidman är ju grym skådis så det luktar succé, se den!
Har lite för mycket åsikter, kanske skulle bidra med något o göra en egen skräckis. Låter jävligt kul... och dyrt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0